Middelbare school en gevoelens. Hoe ging ik er mee om?

Heey,

Dit is een ontzettend bekend onderwerp voor IEDEREEN die gay is. Je bent verliefd op een meisje maar je weet zeker dat zij niet op jouw is. Natuurlijk ken ik dat ook. Ik heb dit heel vaak gehad en ik heb gemerkt dat ik snel verliefd word. Zo ben ik wel eens verliefd geweest op 2 meiden uit mijn klas, en 1 vriendin van me TEGELIJK. 3 is behoorlijk veel en nog moeilijker. Hoe ik er overheen ben gekomen is nog maar de vraag. In het begin wist ik niet dat ik zo snel verliefd werd. Ik had een relatie en kon het niet maken om met iemand anders te gaan. Ojah, én het was de middelbare school. Een beste hel voor iedereen die over zijn of haar gevoelens twijfelt. Ik was nog jong dus twijfelde ik nogal over waarop ik viel. Mijn hormonen dachten cool te zijn door mij verliefd te laten worden op 3 meisjes tegelijk. Dat was moeilijk. Ik wist precies hoe verliefdheid voelde en ik wist ook dat het beter voor mezelf zou zijn als ik niet uit de kast kwam. Vooral omdat ik nog niet wist wat ik nou precies was, maar ook omdat er op de middelbare school vaak mans word gedaan. Ik vond het natuurlijk vervelend dat ik op 3 meisjes verliefd was, Ik fantaseerde er niet over hoe wij seks zouden hebben, hoe wij zoende, en ook niet hoe wij samen een relatie zouden hebben. Ik was gewoon echt smoor verliefd. Als ik mijn vriendinnen een vriendschappelijke knuffel gaf, voelde het voor mij alsof er vuurwerk werd afgestoken in mijn buik. Ik kon en kan gevoelens heel goed verbergen dus niemand wist er wat van. Ik liet het komen en gaan en komen en gaan. Zo ging het door totdat ik niet meer verliefd op ze was. Ik accepteerde mijn gevoelens zonder er tegen te vechten. En zoals ik al zei vond ik het vervelend dat ik dat had, maar wat wil je ertegen doen? Je kunt het op dat moment beter accetperen. Later kom je er wel achter wat je gevoelens dan met je doen. Voor iedereen werkt het natuurlijk net even anders. Het was echt niet makkelijk om te accepteren. Eerst vocht ik ertegen door tegen mezelf te zeggen dat het raar is om gay te zijn, en dat ik gepest zou worden als ik uit de kast zou komen. Ook ging ik expres negatief over die persoon denken, of aan bepaalde lichaamsdelen die ik zelf absoluut niet aantrekkelijk vind zoals tenen of een neus. Dan ging het gevoel weer langzamer weg. Maarja, je raad het vast al; Het kwam weer terug. Dat was het moment dat ik dacht dat ik de enige was die gay was en dat ik het maar zou gaan accepteren. Gelukkig is het niet zo want Nederland word zowat overspoeld van gay's. Gezellig toch! Lekker veel keus. Later kom je er echt wel achter wat je bent. Bij de één is het eerder, bij de ander duurt het veeeeel langer. Bij mij duurde het 3 jaar tot ik eindelijk wist wat ik nou echt was. Na 1 jaar had ik mezelf al gelabelt met 'bi' . Het duurde me allemaal te lang. De gedult heb je gewoon niet op de middelbare school. Dat is ook niet nodig want je bent lekker bezig met school, je vriendinnen en de activiteiten die je uitvoert buiten school. Je hoeft er niet dag en nacht mee bezig te zijn. Geef jezelf rust, geef je gevoelens rust. En als je er zin in hebt kun je er over na gaan denken. Over je toekomst. Wat mij heel erg hielp was naar websites gaan en verhalen lezen van jonge lesbiesche meiden of meiden die nog niet wisten wat ze waren. Ga bijvoorbeeld naar www.JongEnOut.nl om je aan te melden of naar DreamersForum.com. Chat met meiden die ook met dezelfde problemen kampen. Dat soort dingen heb ik gedaan om mezelf te helpen. Vergeet je ouders niet. Als je weet dat zij niks hebben tegen gay zijn kun je over je gevoelens spreken.

Dus onthoud dat je het moet accepteren dat je je op dát moment zo voelt! Vechten ertegen werkt niet. Dat maakt het alleen maar moeilijker en misschien duurt het zelfs langer. Ontdek eerst je gevoelens voordat je oordeelt.